Kontakta oss
Behöver du hjälp eller är det något du funderar över? Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Driftinformation
Läs mer om aktuella driftstörningar och planerade avbrott
Felanmälan
Beroende på vad det är som felar kan du göra felanmälan på olika sätt. Läs mer nedan hur du går tillväga med din felanmälan
Vanliga frågor
Hur prissätter Karlstads Energi elavtalen?
Vi köper den el som vi säljer vidare till våra kunder på elbörsen Nord Pool. Priset på Nord Pool styrs av utbud och efterfrågan, och påverkas dessutom till stor del av temperatur, nederbörd, bränslepriser med mera. De priser som vi sätter mot våra slutkunder baseras på marknadspriset på Nord Pool, därutöver lägger vi på en riskpremie som ska täcka de kostnader vi har för att köpa och leverera elen till kunden, samt en liten marginal för vår vinst.
Har du missat att betala din senaste faktura?
Vi anlitar Visma för hantering av våra påminnelser. Detta innebär att om din faktura inte betalats i tid så är det Visma som skickar ut en påminnelse om betalning.
För frågor om betalning av påminnelse når du Visma på tel 0771-23 24 00
Vad kostar det att installera fjärrvärme?
Jämfört med andra värmeslag är priset för en installation ofta lägre. Skicka en intresseanmälan till oss eller ring Martin Rosén på 054-540 71 18, så får du ett prisförslag.
Jag har beställt fjärrvärme, när blir jag ansluten?
Vi skickar ut en detaljerad tidsplan någon månad innan vi börjar gräva, där framgår det på ett ungefär när ditt hus blir anslutet. Du kommer även bli kontaktad av vår projektavdelning och det är dit du vänder dig om du har frågor om din anslutning.
Har ditt sopkärl gått sönder och du vill ha ett nytt?
Då fyller du i vårt formulär för trasiga sopkärl här eller kontaktar vår kundservice på kundservice.energi@karlstad.se eller 054-540 71 00. I första hand försöker vi laga det som gått sönder.